De VNG organiseert vier online tafelgesprekken over hun nieuw ontwikkelde functionaliteit MijnZaken. Op 21 oktober trappen gemeente Tilburg, A&O fonds Gemeenten en Gebruiker Centraal de gesprekken af. MijnZaken is de track en trace-functie voor overheidsdienstverlening en de nieuwste bouwsteen voor de omnichannel aanpak van gemeenten. Met MijnZaken kunnen de inwoner en de ambtenaar zien wat de status is van de aanvraag die bij de gemeente is gedaan.
In vier pilotgemeenten is de MijnZaken-functie inmiddels beproefd. In elk online tafelgesprek wordt de functie door één van de vier pilotgemeenten en samenwerkingspartners gepresenteerd.
21 oktober 2022 | Tilburg | A&O fonds Gemeenten | Gebruiker Centraal |
4 november 2022 | Den Haag | MijnOverheid | Gebruiker Centraal |
18 november 2022 | OWO-gemeenten | PostNL | Gebruiker centraal |
Jesse Leemput, adviseur dienstverlening van gemeente Tilburg: “Wat dat ons op gaat leveren? Een volledig klantbeeld, dat zowel voor onze medewerkers als onze inwoners hetzelfde is.” Lees hier over de ervaringen van gemeente Tilburg met de MijnZaken-functie.
Meer over Omnichannel
Omnichannel is een strategie om de dienstverlening voor de gehele gemeente te verbeteren en toekomstbestendig te maken. De verbetering van het contact tussen inwoners, ondernemers en overheid staat hierbij centraal.